The Happiness Factory Blog

woensdag 23 september 2015

YES! Het regent!


Woensdagochtend, mijn beurt om de kindjes naar school en naar het kinderdagverblijf te brengen. We vertrekken in de striemende regen en ik onderneem een poging om de twee oudsten droog in hun klasje te krijgen. De twee jongsten kunnen gelukkig droog schuilen onder de regenkap van hun buggy.
Tjorben racet met zijn fiets voor ons uit. Jitte verkiest de bescherming van papa.
Aangekomen op school heeft Tjorben zijn fiets al zelf in het fietsenrek gezet, en staat hij schaterlachend te douchen onder de waterstraal van een lekkende dakgoot.
Mijn poging om ze droog op school te krijgen ... mislukt.
Maar Tjorben stapte wel met een glimlach van oor tot oor zijn klas binnen :-)

Deel 2 van het ochtendritueel brak aan: de tweeling naar het kinderdagverblijf brengen. Eerst nog een autostoeltje installeren en tegelijk trachten zo veel mogelijk slagregen buiten de auto te houden.
Onderweg gutste de regen over de wegen en auto's. In sommige straten konden de riolen het water zelfs niet meer slikken.

Hoe harder het regende, hoe meer ik moest terugdenken aan het plezier dat Tjorben had met de lekkende dakgoot. Bij mij groeide ook het plezier, en eigenlijk ook het verlangen om net hetzelfde te doen.

Eenmaal terug thuis heb ik het diepliggende verlangen de vrije loop gelaten. Letterlijk. Een half uur gaan lopen en briesen door plensende regen, modderige plassen en onderwater gelopen straten.
Na dat half uurtje kon je mijn kledij letterlijk uitwringen. Ik was compleet doorweekt, maar vooral ook compleet voldaan!

Even alles achter kunnen laten, even alles wat er niet in mijn systeem dient te zitten kunnen laten wegspoelen, de uitgewassen lucht volop kunnen opsnuiven, en achteraf genieten van een warme douche, warme (en droge) kledij, en een warme thee.

DIT WAS EEN 'ENERGY BOOST'!


Wanneer heb jij nog eens iets gedaan dat je een ongelooflijk voldaan gevoel en een superboost aan energie gaf?

Kun je het jezelf niet meer direct voor de geest halen, of is het al (te) lang geleden, doe het dan vandaag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten