The Happiness Factory Blog

vrijdag 30 december 2011

2011: Wie doet er 'beter'?

Op het moment van schrijven, zal het jaar 2011 nog net iets meer dan 24 uur meegaan.
Op zich een eigenaardig gegeven, want heel strikt genomen is de jaarwisseling ook niets meer dan een imaginaire grens die we onszelf massaal opleggen. En die fictieve grens brengt dan met zich mee dat we al even massaal achterom gaan kijken.
Tijd voor de jaaroverzichten, de lijstjes van meest opmerkelijke feiten en personen, meest gelezen artikeltjes,... en noem maar op wat voor markante en minder markante zaken er naar voren worden gebracht.

Op zich kan dit allemaal heel leuk en interessant zijn, al blijft de meest prangende vraag:
Hoe ziet jouw eigen persoonlijke jaaroverzicht eruit, en wat betekende 2011 voor jou?



Als ik mijn overzicht even meegeef, dan moet ik zeggen dat 2011 een "intens" jaar was:

  • januari 2011: Na enkele jaren van denken, voorbereiden, experimenteren en het uitvoeren van test-cases, was het op 1/1/11 tijd voor de grote stap: The Happiness Factory werd een echte, officiële zaak!
  • februari 2011: De maand waarin mijn vrouw (maar toen mocht ik haar nog niet "mijn vrouw" noemen) verjaart. Dit jaar was het de eerste keer dat we deze verjaardag als gezinnetje (dus met ons zoontje erbij) konden vieren! 
  • maart 2011: We kregen het heugelijke nieuws dat - 1,5 jaar na de geboorte van ons zoontje - ons gezinnetje opnieuw zou uitbreiden. Er was terug een baby op komst!
  • april 2011: Een van de hoogtepunten van een mensenleven: mijn vrouw werd echt mijn vrouw door ons huwelijk! Het werd een fantastische dag, en een spetterend feest! Een moment om nooit meer te vergeten! 
  • mei 2011: Afsluiting en oplevering van een heel groot professioneel project waar ik de afgelopen 2 jaar aan had meegewerkt. Deze project-afsluiting zou op professioneel vlak een nog veel grotere afsluiting met zich meebrengen, maar dat wist ik toen nog niet.
  • juni 2011: De eerste verjaardag van ons zoontje! Leuk en gezellig, veel cadeautjes en een echt taartje! 
  • juli 2011: De professionele knoop was doorgehakt! De jarenlange voorbereiding van The Happiness Factory leverende zijn gewenste resultaat. Ik gaf mijn baan op, en ging vanaf nu als volledig zelfstandige en ondernemer door het leven!
  • augustus 2011: VAKANTIE!
  • september 2011: De "officiële" start van de samenwerking tussen AMI Consultancy en THF-Business: een grote stap in het verder professionaliseren van mijn diensten naar organisaties toe, en een kans voor AMI om op de Belgische markt te spelen.
  • oktober 2011: Mijn verjaardag, en ineens ook de laatste verjaardag die we als gezinnetje van 3 konden vieren.
  • november 2011: De geboorte van ons dochtertje Jitte! Woorden schieten te kort voor dit wonder van de natuur en de rollercoaster van emoties! 
  • december 2011: De onderlinge beslissing om vanuit de samenwerking tussen AMI Consultancy en THF-Business alles in gang te zetten zodat we in 2012 onze nieuwe zaak kunnen opstarten: AMI Consultancy Antwerpen!
Zoals ik dus al zei: 2011 is een "intens" jaar geweest.


Achteruit kijken is leuk, want het geeft je een gevoel van vooruitgang. En tegelijk stopt de vooruitgang wanneer je achterom kijkt. Een reflectie is dan ook alleen maar echt nuttig, wanneer je er net die elementen kunt uithalen die je in staat stellen om verder vooruit te gaan.

Zo dringt zich dus de vraag op: 
Wat zal 2012 brengen?

Verschillende helderzienden, mediums, en voorspellers hebben er zich al over uitgesproken: 2012 wordt een onvoorspelbaar jaar.

Met 2011 in het achterhoofd, belooft dit dus heel wat!

Wat het ook zal brengen, of wat er ook zal gebeuren, er is maar één goede manier om de toekomst te voorspellen:
creëer de toekomst!


Ik wens jullie allemaal
een spetterende jaarwisseling
en een fantastisch 2012!




.

1 opmerking:

  1. Mijn jaaroverzicht als reactie:

    Het was een feestjaar!
    Omdat:
    Mijn zoon in het huwelijk trad. En het was een sprookjeshuwelijk! Met koets en paarden. Sportwagentjes daarachter. Huwelijksplechtigheid in een heus kasteel. En een knalfeest. Het was "af"!!!
    Mijn "huisband" 60 jaar werd.(mooi rond getal)
    Ons kleinzoontje 1 jaar werd.(alreeds)
    Ons kleindochtertje geboren werd.(Koningswens)
    Mijn dochter 35 jaar werd.(mooi rond getal)

    Ons jaar loopt kwestie van heuglijke gebeurtenissen gelijk met wat hierboven beschreven staat.
    Zeer mooie en emotionele momenten.

    De pijnlijke feiten som ik hier niet op.
    Een pijn in "onze ouderlijke harten" die dit jaar weer niet genezen kon worden.
    (den Bompa zou al lang gezegd hebben: "moet dat nu blijven duren!")

    Gelukkig wordt die verzacht door het hebben van kleinkindjes, die ons ongelooflijk veel plezier en geluk schenken.

    2011 was voor jou een "intens" jaar vol met mooie momenten. Je zou er haast van gaan huiveren bij de gedachte of je die positiviteit volgend jaar kan doordrukken.
    Even zal dat gevoel je mogelijk kunnen beklemmen.
    Maar 't is zoals je zei: "creëer de toekomst", en daar ben je volop mee bezig.
    Ik voorzie met je drijfkracht en enthousiasme, met je mooi gezinnetje, dan ook een schitterend 2012.

    Goe bezig, en doe zo voort!
    Maak van ieder jaar een beter jaar. Voel voldoening bij iedere stap die je zet.

    Voor ons wordt het weer het zoveelste jaar van hoop. Hoop dat alles harmonieuzer wordt. Hoop dat we allen terug dichterbij elkaar zullen komen.

    Maar 't is vooral te hopen dat die Mayas het niet bij het rechte eind hadden met hun voorspellingen voor 2012.

    Zoon, ik wens jou en al wie je lief is, oprecht het allermooiste in het nieuwe jaar.
    Moge de dagen, weken, maanden, gevuld zijn met liefde en een lach.

    EEN GELUKKIG NIEUWJAAR !

    BeantwoordenVerwijderen