The Happiness Factory Blog

donderdag 21 april 2011

Wanneer liefde het antwoord is...

Afgelopen weekend heb ik een unieke gebeurtenis mogen meemaken: mijn eigen huwelijksfeest!
Tijdens deze ganse dag ben ik meermaals verbaasd geworden door mensen die boven zichzelf uitgestegen zijn. De organisatoren van de receptie in onze straat hebben vriend en vijand verrast door als één blok een onvergetelijk spektakel op poten te zetten. Daarnaast waren alle aspecten van het avondfeest tot in het kleinste detail compleet af, en kregen we van bijna alle aanwezigen commentaren zoals "KNALFEEST", "onwaarschijnlijk leuk feest", en "amazing DJ's!"!
Meermaals heb ik mezelf die dag de vraag gesteld waaraan ik/wij al die overtreffende trappen nu eigenlijk verdiend hebben. We doen toch maar gewoon ons ding...

Maar blijkbaar inspireert de liefde die we uitstralen. Blijkbaar geeft liefde de mensen die energie en dat geluk dat ze zo hard zoeken.

Dit fenomeen werd tijdens de huwelijksplechtigheid op prachtige wijze verwoord door Christoffel Hendrickx, de broer en de getuige van de bruid:

Liefste bruidspaar en beste mensen,
Wat een drukte, wat een gedoe, wat een woelen!
Aardbevingen in Japan, crisis van het kapitalisme, land zonder regering, volk zonder moraal! Het zijn woelige tijden...
En er zijn nog maar weinig dingen in ons leven, die echt stand lijken te houden.
Tradities verdwijnen, mensen weten niet meer hoe zich te gedragen, onze context verandert tegen lichtsnelheid.
In deze woelige tijden, zijn er nog maar weinig momenten, waarin mensen elkaar herinneren aan de waardevolle en echte dingen van het leven. We vergeten te vaak de verscheidenheid van het geluk:
De belangrijke be-leven-issen, het levendig gedoe, de bijzondere be-leefdheden, de lang zullen we leven gezangen, de lieve levenslessen en de lekkernijen voor alle leef-tijden.
En toch in deze woelige tijden zijn er twee mensen, Kim en Dennis, die de tijd en de moeite hebben genomen elkaar eraan te herinneren wat echt en waardevol is en een traditie te eren, die niet alleen het leven maar ook levensoverschrijdende liefde viert.
Het is niet alleen voor mij als persoon, als getuige en broer van de bruid, een heugelijke dag, het is een memorabele dag in ieders bestaan, omdat ik en jullie er ook aan herinnerd word hoe belangrijk het is dat leven en die liefde te vieren.
Met enige trots dus dat mijn zus deze woelige tijden met goed gevoel en eigen gewoel en wellicht veel geknuffel heeft weten trotseren, ben ik vandaag getuige geweest van een ritueel dat een bewijs is van gekoesterde en waar geworden dromen en verlangens en dat voorbij alle tijd en ruimte bevestigt dat de liefde wellicht het enige memorabele en waardevolle is en dus alle tradities en rituelen waard...
Naast dit ankermoment in de tijd, deze persoonlijke mijlpaal, is het natuurlijk bovenal een feest, niet enkel een feest dat de liefde tussen twee jonge geliefden bevestigt, maar dat het kroonstuk is van twee rijkelijke met geluk gevulde levens die elkaars pad niet alleen kruisen, maar laten samenvloeien tot een bredere weg die wellicht veel verder reikt. Het kan niet op. Zelfs in deze woelige tijden is er overdaad en overvloed aan liefde en geluk, die wellicht het hardste woelde aan woelige kusten, waar Kim de liefde vond in Dennis, en Dennis enkele jaren later de hand vroeg van Kim. Vandaag is deze zeeslag gestreden en werd bevestigd wat al lang duidelijk was; Dennis en Kim hebben in elkaar het geluk gevonden, en dit geluk werd al belichaamd in hun eerste zoontje Tjorben, en het zal niet lang duren voor er een broertje of zusje bijkomt, heb ik mij laten zeggen, dat beloven - na deze huwelijksnacht en de komende wittebroodsweken - dus eerder drukke dan woelige tijden te worden voor de familie die natuurlijk met alle plezier en veel ontzag het geluk van deze tortels opvolgt.
De rest van hun leven onze duifjes meer dan kruimels krijgen en als een onafscheidelijk paar vliegen tussen de wolken en dat vooral omdat ze, in laagtes en hoogtes, in winters en zomers toch altijd zeker zijn dat ze in het goede nest zitten.
Ik denk dat dit geluk en dit feest, en wat ervan zal worden, een voorbeeld mogen zijn, van geloof in de liefde en van liefde voor het leven.
Wat kan ik nog meer zeggen behalve de cliché's, Dennis man ge hebt u laten vangen en Kim zus, nu zult ge gaan ervaren wat ze bedoelen met goede en slechte dagen en al die onzin. In deze woelige tijden lijkt mij vooral een nog woeliger feest het gepaste antwoord, dus met een laatste groet en al mijn gelukwensen laat ik ons allen door de wind voeren naar het centrum van de storm! Moge de liefde u allen blijven achtervolgen, en hartelijk gefeliciteerd! 
Christoffel Hendrickx


Aan iedereen die aanwezig was, lichamelijk en/of mentaal, en aan iedereen die heeft bijgedragen om van deze dag een massa-gelukservaring te maken, een zeer oprechte, welgemeende en heel hartelijke DANK U!


Meer over Christoffel Hendrickx:
in de epiloog van een verzonnen leven
sterft mijn schaduw 
in het licht van euforie



www.christoffelhendrickx.be
www.dustrickx.be
www.robosto.be
www.unfinishedmonkeys.com





Geen opmerkingen:

Een reactie posten