The Happiness Factory Blog

maandag 28 november 2016

Opgepast, altruïsme in je bedrijf!

Ik beken, soms ben ik een altruïst!
Ik pleit schuldig, soms geef ik puur omwille van het geven.

Zo had ik voor The Happiness Factory de eindejaarsactie bedacht om van 6 december tot en met 24 december elke dag een daad van onvoorwaardelijk geven te verrichten. Puur omwille van het geven, en in de hoop dat anderen mijn voorbeeld zouden volgen om zo de wereld weer een heel klein beetje mooier te maken.

Mijn adviseurs vonden het geen goed idee.
Tot wie richt je je? Hoe gaat je doelgroep hier beter van worden? Welk business/marketing resultaat tracht je hiermee te bereiken? Gaat het je niet veel te veel tijd vragen, tijd die je beter in nuttigere dingen kan steken?

Allemaal heel terechte vragen, en puur business-matig is het misschien niet de beste keuze.
Maar weet je wat? IK DOE HET TOCH! :-)

Puur omwille van het geven, puur omwille van het geluk dat opgewekt wordt wanneer je anderen iets geeft of schenkt.
Als jolige afsluiter van het jaar. Als spel in het grotere business-spel.

Want moet het altijd allemaal serieus zijn?
Kunnen we niet eens gewoon voor elkaar zorgen?

Als coach werk ik permanent aan het sterker en groter maken van mijn cliënten. 'Ruwe diamantjes' waar heel veel potentieel in zit, maar die nog net een stapje verder mogen gaan om echt te schitteren.
En daar zie ik dit ook in passen. Want het vraagt best wel lef om de gebaande paden te verlaten en eens helemaal vanuit een andere hoek, heel altruïstisch, je collega, vriend of familielid te verrassen met een kleinigheidje, puur omwille van het plezier van het geven.

Durf jij de verbaasde blikken aan wanneer je zomaar iemand expliciete aandacht en een écht luisterend oor schenkt?
Durf jij de verwondering en dankbaarheid aan van een compleet willekeurig persoon die je zomaar op straat gaat helpen wanneer je hem/haar met iets ziet sukkelen?
Durf jij helemaal uit je comfortzone te kruipen om in al je kwetsbaarheid een dierbaar persoon écht te bedanken?

Durf jij het aan om de gebruikelijke samenwerking met je collega's eens helemaal anders te maken, en diep altruïsme in te voeren in je bedrijf?

Ik hoop dat je het experiment aandurft en meedoet met m'n eindejaarsactie!
Geven om te geven, ook professioneel!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten