The Happiness Factory Blog

dinsdag 7 juli 2015

Dromen hoeven niet super-overweldigend-mega-spectaculair te zijn.

Wanneer heb je nog eens iets gedaan waar je als kind over droomde?

De zomers zijn niet altijd even prachtig als wat we nu mogen beleven.
Als kind is het dan ook niet altijd even evident om 2 maanden vakantie door te komen als het weer maar druilerig is. Gelukkig is er in juli steevast de Tour de France die in weer of geen weer voor opluistering zorgt.

Als kind was ik dan ook een trouwe volger van de Tour. Bij slecht weer iets intensiever dan tijdens een stralende zomer.
Vooral op de regenachtige dagen droomde ik dan weg bij de hete en zonovergoten Tour-taferelen, en bedacht me hoe bijzonder het zou om zo'n passage van het grote wielercircus 'in het echt' mee te maken.

Het is er nooit van gekomen...

Tot gisteren!
Maandag 6 juli 2015: de 3e etappe vertrekt vanuit Antwerpen!
Een unieke kans om het ganse gebeuren vanaf de eerste rij mee te maken: de uitgebreide reclamekaravaan, de voorstelling van de renners, de rennersbussen, en natuurlijk de renners die hun rit aanvatten (en die je dan nog rustig ziet voorbij komen in plaats van dat ze tegen een sneltreintempo voorbij razen).

Toen de ambiance van de reclamestoet voorbij kwam bij 26°C in het zonnige Antwerpen, realiseerde ik me plots terug dat dit iets was waar ik als kind wel meermaals over gedagdroomd had.
Een bijzondere ervaring om iets mee te maken dat eigenlijk al heel lang op m'n verlanglijstje stond (het stond er al zo lang op dat ik het eigenlijk vergeten was dat het er op stond...).
Een nog bijzonderdere ervaring om dat gevoel dan ook direct te kunnen delen met Tjorben en Jitte die zichtbaar genoten van het grote spektakel!

Weet jij nog waar je als kind over (dag)droomde?
En heb jij dat al kunnen realiseren?
Zeker doen! Het voelt fantastisch!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten